İngiltere’de yeni uygulama hayata geçiriliyor…
Hükümetin, geçen ay sona eren ülke çapındaki istişare sürecinin akabinde çocukların çevrim içi faaliyetlerini kısıtlayacak planlar üzerinde çalıştığı belirtildi.
GERİ SAYIM SÜRÜYOR
Londra Belediye Başkanı Sadiq Khan da teknoloji şirketlerinin hizmetlerinin çocuklar için inançlı olduğunu kanıtlamak zorunda olduğunu, aksi takdirde 16 yaş altındakilere yönelik bir yasakla karşı karşıya kalacaklarını belirterek teklife takviye verdi.
Bakanların, aralık ayında benzeri bir genel yasak getiren Avustralya’dan gelen bilgileri incelediği tabir edildi.
Düzenlemenin birtakım uygulamaları kapsam dışı bırakabileceği bildirildi.

“16 VE 17 YAŞINDAKİLER DAHA AZ KORUNMAMALI”
Gelişmeler üzerine açıklama yapan Çocuk Komiseri Dame Rachel de Souza, yasağın 16 ve 17 yaşındaki gençleri de kapsayacak formda genişletilmesini talep etti.
Gençlerin daha az müdafaaya sahip olmaması gerektiğini savunan De Souza, “Teknoloji şirketlerinin, çoğunlukla ziyanı artıracak biçimde tasarlanmış özellikler aracılığıyla çocuklara sınırsız erişimini engellemek için harekete geçmeliyiz.” değerlendirmesinde bulundu.
Başbakan Starmer’ın, planları 18 Haziran’da yapılacak Makerfield ara seçimi öncesinde gerçekleştireceği bir konuşmayla duyurması bekleniyor.
Başbakanlık ofisi Downing Caddesi ise hususa ait açıklama yapmaktan kaçındı.
Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi
Kaynak: Ensonhaber

