Günümüzde Apple, iPhone’ları Android rakiplerine kıyasla daha değerliye satışa sunuyor. Fakat yeniden de birçok gencin tercihi iPhone oluyor.
Peki bilhassa Z kuşağındakiler, neden iPhone tercih ediyor? Değerli olmasından mı, yoksa âlâ özellikler sunmasından mı?
Financial Times, mevzu ile ilgili ABD’de yapılan araştırmaları yayınladı ve bu sorunun karşılığını verdi.
Gençler, kendilerini dışlanmış hissediyor
Rapora nazaran genç tüketiciler, iPhone’a sahip olmadıklarında toplumsal olarak dışlanmış hissediyor.
Apple, ABD’de Z Jenerasyonunu o kadar kapsamlı bir halde ele geçirdi ki, genç tüketiciler bir iPhone’a sahip olmadıkları için toplumsal olarak dışlanmaktan korkuyor.
Bir bilgi platformu olan Attain’in yeni datalarına nazaran, 1996’dan sonra doğan Z Jenerasyonu kullanıcıları ABD’deki tüm iPhone sahiplerinin yüzde 34’ünü oluştururken, bu oran Samsung’da yüzde 10 olarak hesaplandı.
Counterpoint’e nazaran bu sayı, iPhone’un gerçek telefon kullanımındaki toplam pazar hissesini 2019’da yüzde 35’ten geçen yıl yüzde 50’ye nasıl çıkardığını açıklamaya yardımcı oluyor ve Apple’ın pazar sakinken bile kârını artırmasını sağlıyor.
Avrupa’da da misal sonuçlar var
Z Jenerasyonu’nun iPhone tercihi ABD’de hayli bariz olsa da Avrupa’da da emsal sonuçlar var.
Pazar araştırma şirketi Canalys’in Batı Avrupa’da yaptığı araştırma, 25 yaşın altındaki Apple kullanıcılarının yüzde 83’ünün iPhone kullanmaya devam etmeyi planladığını gösterdi.
Android’e bağlı kalmayı planlayan tıpkı yaştaki Android kullanıcılarının yüzdesi, bunun yarısından daha az.
Apple Watch, iPad ve AirPods üzere Apple aygıtlarının ortasındaki kesintisiz temas da genç kullanıcıları etkiliyor.
Canalys’e nazaran Apple, dünya çapında gönderilen her 100 iPhone için 26 iPad, 17 Apple Watch ve 35 çift AirPod satıyor.
Kaynak: Ensonhaber